dijous, 16 de juny de 2016

Resum de les activitats extraescolars no esportives

BALLS MODERNS

Guiomar Miquel

Balls Moderns, fem de la dansa el motor principal de l'aprenentatge, seguint el model D+4. El treball setmanal de les classes dirigides se suma a l'educació en l'esport com a un hàbit de vida saludable

El ball, a més de ser una activitat d'oci i de socialització,  permet treballar la interpretació mitjançant l'aprenentatge d'habilitats per millorar l'expressió corporal, facial i verbal. Tot això els permet adquirir més seguretat en el moment de presentar-se de cara al públic i adquirir un domini més ampli dels seus propis recursos.

Una de les finalitats de Balls Moderns és desenvolupar de manera global les habilitats motrius bàsiques, adaptant els diferents estils de la dansa: Aeròbic, Funky, Hip Hop, Bollywood, dansa clàssica, gimnàstica, ball de saló, dansa tribal, etc., de manera que afavoreix que nens i nenes coneguin una amplia gamma de disciplines del ball, continuant el  treball iniciat en les casses de psicomotricitat.



CANTEM I BALLEM
Trini Montagut

La veu és l’instrument musical que tots fem servir des que naixem: parlar, cantar, expressar... La fem servir constantment i cada dia, i no la cuidem prou!

L’objectiu del cant és aprofitar l’instrument natural de la veu per gaudir; per fer música en grup, alhora que aprenem a fer un ús adequat de les cordes vocals. No oblidem que la pràctica del cant coral pot ajudar a millorar la dicció, la pronúncia i afavoreix l’aprenentatge.

Cantem i Ballem és un espai on els petits cantaires han conegut diferents tipus de música i la possibilitat d’endinsar-se en aquest món, en un ambient distès i amb una dinàmica lúdica, participativa i atractiva, mitjançant els jocs, danses i cançons

Durant aquest curs, hem volgut continuar treballant en la sensibilització i estima cap a la música; també hem après a fer ritmes, a moure el cos, a ballar, a comunicar-nos, etc. L'activitat musical implica dansa, percussió corporal, música tradicional i, també, como no, relaxació.

A la nostra escola, la música ha estat el fil conductor de totes les festivitats (Castanyada, Nadal, Carnestoltes...) i de les estacions de l’any (tardor, hivern i primavera). 

L’objectiu principal és que l’alumne gaudeixi de la música amb els seus companys i aprengui diversos tipus de cançons: tradicionals, catalanes i d’altres països d’arreu del món.

Hem cantat, ballat, però... sobretot, ens hem divertit!!!

ESCACS

Anto Tardà

L'activitat extraescolar dels Escacs està pensada per a l'alumnat de cicle mitjà i superior.

Els escacs són un joc d'estratègia que requereix exercici mental i en el qual s'han de respectar les normes, el resultat i també als oponents.

Entre els múltiples beneficis que proporciona la seva pràctica destaquem que ens ajuden a treballar la presa de decisions, ja que cal madurar i preveure les conseqüències de les nostres decisions abans d'actuar. I aquest aspecte és de molta aplicació en la vida en general ja que "peça tocada, peça moguda".



GRALLA I TABAL

Pep Torres

Enguany, hem partit el curs en dos torns: una hora de gralla i la segona de gralla i tabal.


Una setmana treballàvem a primera hora amb el grup més avançat, amb els que tenen més nivell i, a la segona, amb tota la resta del grup. La setmana següent ho fèiem a l'inrevès: primer assajavem amb els grallers més novells o els que tenien menys experiència. Això sí, més d'algun cop havíem de fer algun petit canvi perquè alguns nens encara dinaven quan començaven les classes!
Estic molt satisfet amb el nivell aconseguit durant el curs! Hem assolit un bon repertori de cançons, la qual cosa ens ha permès poder actuar amb molt bon nivell, tant a la festa del Carnestoltes com a la Trobada Gegantera de Festa Major, i també a la Cloenda de les Extraescolars.

En general, estic molt content amb l'experiència que m'ha donat poder donar classes de gralla i tabal a la vostra escola.

Estic molt orgullós dels meus petits musics i amb ganes de tornar a repetir el curs que ve.


MR. ENGLISH 
Maria Ribes


Podem fer un balanç molt positiu d’aquest curs, ja que hem tingut més de 25 alumnes!


S’han format dos grups, segon les edats i els nivells d’anglès dels nens i nenes:
  - El grup de P4 i P5, que ha fet classes els dimecres de 13:30 a 14:30 hores.
   El grup de 1r i 2n, que ha fet classes els dimecres de 14:30 a 15:30 hores.




El principal objectiu de tots els grups ha estat millorar el seu nivell d’anglès, principalment en l'àmbit oral.

S’ha introduït l’anglès a través del jocs, cançons, manualitats, teatre i vídeos. Podríem dir que és una “ludoteca” en anglès.

Totes les classes tenen com a llengua vehicular la llengua anglesa, tant per part del professorat com de l'alumnat. L’ús de I-books i pissarres interactives facilita la comunicació i agilitza les classes.

La pissarra interactiva, conectada a Internet, ha estat un punt clau poder accedir a cançons i “acostumar l’orella” a sentir l’anglès parlat de forma natural amb vídeos de YouTube, dibuixos animats, petits documentals, cançons, etc.

TEATRE

Jordi Villacampa

Activitat on els nens i les nenes experimenten i gaudeixen amb el teatre a través de jocs, dinàmiques de grup i exercicis. Treballem aspectes com l'expressió corporal, la veu, la dicció del text, el treball de grup, la creativitat i la imaginació, l'escolta activa, el treball d'objectes, el teatre imatge, etc.


Al llarg del curs, a més, creem activitats especials com el pessebre vivent per Nadal, que va poder veure tota l'escola o una rua de Carnaval pel pati de l'escola. 

L'activitat acaba amb l'obra final que es decideix entre el grup i on s'aprofiten les tècniques que hem treballat al llarg de tot el curs.


-----------

Podeu veure més fotografies de les activitats aquí



Gràcies a tots els monitors i monitores que, a banda de professionalitat, acompanyen els nostres nens en aquestes activitats amb molta estimació... i això es nota en l'alegria amb què hi participen!!!